lauantai 22. elokuuta 2015

Välttämättömin kauneuskikka

Päätetyöskentelijät varmasti ymmärtää ongelman, ja muut ompelijat varmasti parhaiten. Se työäasento! Päätteellä pystyy istumaan huomattavasti ryhdikkäämmin ja työpistettä on mahdollista muokata vähän ergonimisemmaksi, mutta ommellessa ei. Ompelimisessa asento voi aina hetkellisesti olla oppikirjan mukainen, mutta arvatkaa vaan miten vaikea se on pitää samalla kun keskittyy ompelemaan herkkää pitsiä tai sifonkia. Ei muuten onnistu. Mulla on ommellessa lähes aina oikea olkapää toista ylempänä ja jännittyneenä. Yritän sitä rentouttaa, mutta eihän se tietty onnistu, kun jännitykset on jo olemassa. Toinen on tuo niska, asento menee kyyryksi saman tien kun sitä ei ajattele, ja sitten parin tunnin päästä onkin jo niskat kipeänä. Mulla on kesällä lihakset aina todella kovilla, varsinkin kun treenille ei ole aikaa, että sinne saisi edes vähän jotain muuta liikettä. Venyttelytkin unohtuu usein iltaisin.

Hierojalla käynti onkin ihan ehdoton juttu. Olen käynyt monilla hierojilla, mutta ehdottomasti parhaat näpit tähän mennessä on ollut Ilonalla. Ilonalla on ollut näppinsä pelissä mun elämässä muutenkin, ilman Ilonaa, mä tuskin olisin ikinä päätynyt Stilissimaan. Se oli nimenomaan Ilona, jonka bongasin Messukeskuksesta Häät-puolelta syksyllä 2008 ja päätin mennä kysymään työharjoittelupaikkaa. Harjoittelupaikkaa ei irronnut, mutta työpaikka kyllä. :)

Nyttemmin Ilona päätynyt takaisin alkuperäisen koulutuksensa pariin urheiluhierojaksi. Lisäksi hän opiskelee ravintoterapeutiksi, eli siinä pöydällä maatessa voi saada kaupan päälliseksi kivoja pikku vinkkejä arjen ruokailuun. Ilonan hierontaote on ihan mahtava. Se on samaan aikaan kova ja hellä, enkä oikein osaa selittää miten. Jotkut hierojat vaan runnovat, ja jumit vaan poksuvat ja sattuvat, mutta Ilonan käsissä tuntuu kuin ne poksahtelevat jumipallukat vaan sulaisi pois. Mulla kaikkein pahimmat paikat on lavan alueella, ja mä olen kerran jopa nukahtanut siihen pöydälle niitä käsitellessä. Keskityin hengittämään ja yhtäkkiä huomasin että kuola vaan valuu ja olin torkahtanut koko sen alueen käsittelyn ajaksi :D

Se miksi lasken hieronnan myös kauneuskikaksi on ryhti. Hääpuvussa huono ryhti ei näytä hyvältä, etenkään olkaimettomassa puvussa, mikä mulle on tulossa. Ja kun lihakset on jumissa ompelusta alkaa pikkuhiljaa niskan alueelle muodostumaan kyttyrä, olkapäät kääntyvät eteen ja riskinä on näyttää Quasimodolta hääpäivänä. No thank you! Jos en mitään muuta kauneushoitoa päädy ottamaan ennen häitä, niin ainakin hierojalla käyn sarjahoitona muutaman kerran, ettei noita jumituksia olisi. Huonon ryhdin ja jumiset lihakset näkyy päällepäin vaikka puku ei olisikaan olkaimeton. Hierojalla voi käydä myös ihan rentouttavassa hieronnassa, jos tuntuu ettei varsinaisia jumituksia ole (kenellä muka ei olisi??)

Ilonalla on nyt syksylle ihan mahtava 3 kerran sarjatarjous, eli 3x 45min 100€. Tarjous on voimassa 3.9 saakka eli kannattaa laittaa viestiä nyt. Ilonan löytää Facebookista ja itse hierontapöydän Folk Helsingin Kampin toimipisteesta. Tämä ei ole maksettu mainos, vaan rehellinen ja lämmin suosittelu. Mene heti!

Ilona kävi kerran antamassa mulle töissä ensiapua :D Palveluasenne kohdillaan! 

2 kommenttia:

  1. Jes kerrankin joku muukin nostaa esille tän hyvä ryhti -asian! :D Huono ryhti juhlapuvun kanssa vaan ei näytä kovin kauniilta. Itselläkin hartiaseutu aina ihan jumissa läppärin kanssa elämisestä, joten sarjakortti hierojalle ennen häitä on must :)

    Ootko muuten koskaan kokeillut, että sulta hierottais rintalihaksia? Mä en ollut koskaan edes tajunnut, että niitä vois hieroa, ennen kuin hieroja viime talvena ehdotti sitä. Oli muuten hiton paljon kipeämmät kuin lavat/niskat! Ja jälkeenpäin hartiat ihan vaan liukui taaksepäin. Oli hämmentävän helppoo pitää hyvä ryhti :)

    VastaaPoista
  2. Mä aina asiakkaita läksytän siitä ryhtiasiasta :) Mutta toiset on vaan niin jumissa ettei siihen oikeaan asentoon vaan pääse. :(

    Mulla on kokeiltu tota rintalihastakin, mutta siellä ei ole oikein koskaan olut mitään isompaa, niin ollaan nyt keskitytty vaan tohon selkään joka kuormittuu niin paljon. Tarttis kyllä oikeesti ottaa jotain kahden tunnin sessioita, niin sais käytyä isomman alueen läpi :D

    VastaaPoista