torstai 26. helmikuuta 2015

Vihkisormus

Osa blogia pidempään lukeneista tietää mun mieltymyksen mustiin timantteihin. Heille ei siis tule yllätyksenä, että vihkiini on niitä tulossa. Koska pidän kovasti myös kirkkaista timanteista ja etenkin mustien ja tavan timanttien välisestä kontrastista, on sormukseen tulossa myös kirkkaita kiviä.

Alusta asti oli selvä, että teetän vihkisormukseni sillä mustien kivien tarjonta suomessa on aika huono. Minulla on ystävä töissä pienessä perheyrityksessä, ja koska kihlasormuskin oli ostettu heiltä, halusin myös vihkisormuksen samasta paikasta.

Luonnollisesti mä olin jo jonkun aikaa katsellut erilaisia sormuksia, ja mulla oli selkeästi kaksi tyyliä jotka mua miellytti.

Toinen tyyli oli yksinkertainen runko ja siro musta timantti, joka kuitenkin saisi olla jonkun kokoinen. Ongelmana näissä yksikivisissä on yleensä se, että kivet on istutettu tosi korkeiksi, ja se ei ole käsityöläiselle se kaikkein käytännöllisin. Mielessä oli siis, että istutuksen pitäisi olla jotenkin todella fiksusti suunniteltu. Myöhemmin kuitenkin tulin siihen tulokseen, että ehkä voisin tämän ottaa "juhlasormukseksi" sitten joskus lottovoiton jälkeen.. Tuo jälkimmäinen oli muuten aika ihana, vaikkakin todella todella epäkäytännöllinen :D

kuva
kuva
Päädyin sitten lopulta tähän tyyliin, jota olinkin kytännyt jo kauemmin. Sormus laitettiin suunnitteluun jo viikko ennen varsinaista kihlausta, ja sain siitä pari viikkoa sitten 3D-kuvat. Sormus on tyyliltään hyvin kuvan kaltainen. Rungosta tulee kuitenkin yhtenäinen, eikä noita kivien alaosia tule näkymään. Korkeus tulee olemaan hiukan korkeampi kuin kihla on. 
Tilaukseen sormus laitetaan varmaan vasta syksyllä, kun saadaan vähän säästeltyä siihen rahaa. Kylppäriremppa ja sellaista :D

kuva

Sellaista täällä tänään. Tapani mukaisesti sen mun sormuksen vilautan vasta kun saan sen sormeeni. Olen hiukka ikävä tyyppi sillä tavalla ;)

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Joo, tuskin maltan odottaa että näen sen oman version <3

      Poista
  2. Kyllä noissa nyt silmä lepää! Upeita <3

    VastaaPoista
  3. Melkein ottaisin kaikki, jos lottovoitto olis takataskussa :D

    VastaaPoista