sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Naisen tärkein vaate

Tänään ajattelin avata vähän taustoja mun hääpuvustani. Osa tän tarinan tietääkin, mutta kuluneen viikon aikana on joitain uusia tyyppejä ilmestynyt sinne lukijalistalle (pus!) niin pitäähän tämä tarina kertoa nyt kun sen aika on.

16.2.2012, eli hiukan vajaa kolme vuotta sitten kirjoitin vanhan blogin puolella näin:

"Blogiani aiemmin lukeneet tietää että mulla on jo pitkään (tarkalleen ottaen syksystä 2009 asti) ollut "ihan oikea" suosikkipuku. Mulla on ollut myös monta hyvää kakkosvaihtoehtoa, kuten tuo muutama postaus aiemmin ollut Evilou, ja oonpas nyt fanittanut Cymbelinen Fauvetteakin, kun sitä nykyään saa mustana. Mutta mikään ei kuitenkaan mene mun oikean suosikkipuvun ohi.
Meille saapui viime perjantaina mun pitkään kyttäämä puku ivoryn värisenä. Mähän sitten kuumepäissäni halusin sitä sovittaa ja olin ihan että "awwww". Tänään illalla sattui olemaan aikaa ja itseni ja Carolinan avustuksella neulasin pukua hieman pienemmäksi ja sovitin uudestaan.

Ne jotka tietää tän tunteen, tietää tän tunteen. Tää se on. Tää on pakko saada. Mä aina asiakkaalle sanon, että jos sovittaa sitä The Pukua, sitä osaa kuvitella sen eri kokoisena, ja eri värisenä ja vaikka väärinpäin. Sen vaan näkee. Kaikesta siitä valkoisuudesta huolimatta näin että se puku on se mun puku. Aiemmin olin miettinyt että jos sitä vähän muokkaisi pääntieltä, mutta nyt tuntui että tää on täydellinen näin.

"Ongelma" tulee vastaan siinä, että kun siihen naimisiinmenoon ja kosintaan on kuitenkin vielä aikaa, niin enhän mä nyt vielä sitä voi ostaa. Mutta mä olen samaan aikaan myös tiennyt että jos se joku vuosi aiotaan poistaa valikoimista, aion tilata sen saman tien. Ja koska se varmaankin hyvin todennäköisesti on ensi syksy, niin onko sillä nyt väliä, tilaanko sen alkuvuodesta vai loppuvuodesta? Ja siis Petehän tietää kyllä että jos mä jotain haluan, ja joku meinaa tulla tielle, mä hoidan asian niin että saan sen anyway. Ja olen siltä kysynytkin et jos mä joskus tuon hääpuvun meille kaappiin roikkuu ni mitä se tekis. Vastaus oli että siinähän tuot, ei se mua häiritse."

Ja mitä mä tein seuraavana työpäivänä? No tilasin itselleni hääpuvun. 4.4.2012 se sitten tuli (älyttömän nopeasti vielä, mitä ihmettä ranskalaiset noin ajoissa?) ja vilautinkin sitä hiukan tuolloin. Nyt en sitä vilautusta tee, uteliaimmat voivat itse etsiä :)

Koska näissä hääpukupostauksissa noin yleensäkin kuuluu olla sovituskuvia, niin ajattelin tähän nyt pari sellaista liittää.

Ensimmäisessä kuvassa on Cymbelinen Esperance, röyhelöinen organzapuku, jossa oli pitsinen korsettiyläosa. Mulla se korsettinen yläosa on aina ollut ehdoton. Tämä puku oli puhtaan valkoinen, ja mielestäni se sopi mulle paremmin kuin ivoryt puvut sopivat. Eli jos olisin halunnut päätyä valkoiseen pukuun, olisin varmaankin valinnut sitten tän ihan valkoisen. Mutta valkoinen ei nyt kuitenkaan vaan ollut mun juttu. Eli tästä ei tullut mun pukua :)


Toinen sovittamani puku oli myös Cymbelinen valikoimasta. Evilou oli musta-hopea ihana kermakakku, jonka vaatimalla vaadin, että Hanna ostaa meille. Lupasin myös, että jos en saa sitä myytyä, niin ostan sen sitten itse. Jenny ja minä lopulta myytiin se puku, mikä oli ihan hyvä, sillä mun iho ei olisi kestänyt tuota hopeaa kangasta.
Tässä puvussa olisi kyllä ollut ihan mieletön helma ja rakastin sitä muhkeutta. Omassa puvussani on muhkea helma, mutta se ei lähde ihan noin ylhäältä ja noin muhkeana. Olen suunnitellut siihen kyllä muhkistusta.

Eviloussa oli muuten irroitettava alahelma, eli siitä olisi saanut jatkoillekin sopivan. Mahtia! Tätä pukua ei ole suomessa kuin tämä yksi (ellei joku ostanut sitä ulkomailta ja tuonut mukanaan), enkä tiedä missä se nykyään menee. :)



Mun hääpukuni ei siis ole valkoinen, kovin perinteinen eikä todellakaan muodikas. Siinä on pitsiä - vähän ja muuten se on taftia ja tylliä. Se on musta ja se on kermakakku. Se on mun rakas puku, joka on muuttanut kolme kertaa ja joka on roikkunut mun kaapissa melkein kolme vuotta. Ja ensi vuoden syyskuussa pääsen sitä viimein pitämään, ihanaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti