perjantai 23. tammikuuta 2015

Jotain vanhaa: kengät

Kuten kaikilla muillakin pareilla, myös meillä on säästökohteet. Yksi meidän, tai lähinnä mun, säästökohteista on kengät. Mulla on kaappi väärällään juhlakenkiä, joista voisin melkein valita mitkä vaan. En siis aio käyttää hääbudjettia kenkiin, ellei mulla kävele vastaan Minna Parikan Luluja musta-hopeisina. Todennäköisyys että ne jostai löytäisin on melko pieni, sillä Lulua ei enää kuulemma valmisteta. Little Lulu löytyy valikoimista edelleen, mutta siinä on mulle liian matala korko. Eli budjetti pomppasi siis käytännössä 300€ alemmas.

Tänään vapaapäiväni iloksi otin ja kaivoin kenkälaatikot kaapista ja kuvasin ne. Jotenkin on vaikea ajatella mitkä olisi parhaat kengät, kun kaikissa on jotain hyvää. Pahoittelen etukäteen, että osassa kuvissa on tarkentuminen tapahtunut hiukan hassusti vähän epäoleelliseen kohtaan kenkää. Huomaa ehkä, että allekirjoittanut oli tosiaan vapaapäivän tarpeessa :D

Vaihtis 1: Rainbow Club Savannah, violetti
Näissä kengissä on ihan täydellinen sävy meidän hääteemaan. Jotenkin tällä hetkellä kutina on, että näihin varmaan tulen päätymään, koska ne on hyvät mun jalassa ja kaikinpuolin suosikkikengät.


Vaihtis 2: Mustat niittikorkkarit
Kakksovaihtoehto olisi kivan rock, muttei liian kliseiset eikä liian huomiota herättävät. Nämä ostin joskus heräteostoksena jostain pop-up kenkäkaupasta Itäkeskuksesta, enkä ole montaa kertaa näitä käyttänyt. Ihan ok:t jalassa.


Vaihtis 3: Rainbow Club Savannah, sininen
Siniset Savannat olisi ihanat "jotain sinistä". Violettien tapaan ne istuu mun jalkaan hyvin ja on niiiin hienon väriset. Mutta kun sitä sinistä ei sitten ole muualla, niin haittaako se?


Vaihtis 4: Pink:n Heidit hopeaglitterisenä
Näitä mietiskelin aikoinaan ihan loistaviksi hääkengiksi, mutta kun nyt näyttääsiltä ettei mitään glitteriä ole meidän häihin tulossa, niin tarvitseeko kenkienkään kiiltää?


Vaihtis 5: Jumalattoman korkeat mustat luottokengät
Nämä kengät hankin aikoinaan Jennyn häitä varten, koska niissä oli sopivan paksu korko epätasaiselle maastolle. Ne on nähneet lukuisat juhlat, ja ne pysyy remmien ansiosta jalassa ilman ongelmia, mutta ne saattaa olla inan korkea pukuni kanssa. Kengät on tällä hetkellä harjaamista vailla, ne kun asuu ilman laatikkoa täällä rempan keskellä. Voi kenkäraukat :(


Mitkäs sinä laittaisit? Menisitkö orjallisesti teeman mukaan, vai rikkoisitko omalla ulkonäölläsi muuta teemaa?

7 kommenttia:

  1. Ota kahdet kengät! :) nim. Kokemusta on!

    VastaaPoista
  2. Aattelin että toiset voisi olla matalat? Pete on uhkaillut että se haluaa Boothilliin jatkoille (:'D) niin voisin teettää mekosta lyhennettävän version ja vaihtaa sit balsut jalkaan. Nekin löytys kaapista valmiina :)

    VastaaPoista
  3. Multa löytyy kaapista kenkiä joka lähtöön. Hääkengät tulen kuitenkin hankkimaan jostain. Tärkeänä pidän, että mukavuus ja ulkonäkö kohtaavat. Mukaan tulee varmasti myös matalat kengät, että jaksaa tanssia viimeiseen saakka :)

    http://loveme-likeyoudo.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin otan matalat kengät mukaan. Samalla sitten vaihtaa ne, kun heivaa helmasta osan pois (jos heivaa). Mä en taas viitsisi käyttää just rahaa uusiin kenkiin, kun niiden pitäisi olla jotkut mulle sopivan väriset, ja kun niitä kaikkia on jo. Eli siis en koe tarpeelliseksi hankkia esim uusi mustia korkkareita, kun mulla on niitä jo kolmet (yhdet puuttuu kuvista, kun ovat töissä sovituskenkinä). Paitsi jos saan ne lulut :D Jos mulla olisi valkoinen puku, niin ehdottomasti hankkisin uudet kengät, mitkä sopisi siihen!

      Poista
  4. Mun suosikkeja on noi glitterkengät ja molemmat Rainbow Clubit. Pilkistää kivasti mustan puvun alta. Toisaalta pitkässä puvussa kengät näkyy aika vähän, lähinnä autosta noustessa ja istuessa. Itsekin mietin niiden tärkeyttä ja olisin varmasti päätynyt johonkin vanhaan pariin, jos mulla olisi enemmän korkkareita. Jo olemassa olevat kengät on myös siitä hyvät, et ne on ns. "sisäänajettu" ja tietää varmasti, että miten istuvat jalkaan. Mä mietin myös matalia kenkiä loppuillaksi, mutta helman pituuden kanssa saattaa silloin tulla ongelmia. Sellaiset matalat loaferitkin vois olla kivat tai jopa juhlavat tennarit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä nyt jonkun päivän makusteltuani luulen, että kilpailu käydään noiden värillisten ja glitterien välillä. Pitää vähän testailla jalkaan. Onhan tässä käynti parissa häissäkin ehkä ennen sitä, eli voi ottaa harjoitusta :) Se helman pituus on kyllä sellainen asia, mikä monia askarruttaa, kun haluaisi ne vaihtokengät. Jos sulle esimerkiki tehtäisiin kaksikerroksinen helma, niin päällimmäinenhän voisi olla irroitettava? Silloin alla olisi vähän lyhyempi helma. En usko että se edes näkyisi. Pitää tutkia :)

      Poista
  5. Todellakin, mä olen kopsutellut omilla hääkengilläni pitkin kämppää jo niin, että alakerran naapurit tulee varmaan kohta huomauttamaan :D Käytän kyllä korkkareita aina silloin tällöin, mutta harvoin arkena. Nyt mulla onkin agendana pitää vähän useammin myös korollisia nilkkureita ja kiilapohjia, että jalka tottuu niiden asentoon. Toi helmajuttu voisi toimia hienosti!

    VastaaPoista