lauantai 10. toukokuuta 2014

Peruslauantai

Harvinaisen tylsä viikonloppu mulla käynnissä. Tylsäksi sen tekee se, että isäntä seilaa jossain Southamptonin ja Tukholman välillä, ja rantautuu Helsinkiin vasta ensi viikon lauantaina. Jotenkin viikonloput ei tunnu miltään näin yksin.

Tämän aamun aloitin normaaliarkiaikaan, eli 7.30. Anoppi nimittäin nakkasi mulle heidän vara-avaimensa ja lähti itse huoltojoukoiksi puolimaratonille. Mä nimittäin viimein keksin, mitä teen ongelmalle nimeltä näyttötyön poikkileikkauksien yms piirtäminen. Eihän siitä nimittäin täällä kotona olisi mitään tullut. Koska anoppila oli tyhjillään niin valtasin heidän ison keittiön pöydän ja menin sinne valoisaan piirtämään. Ja niinhän ne syntyi kaikki.

Kumpaankin näyttöön tarvitsee tehdä aina kummankin näyttöpuvun tuotekortti, jossa on kaikki ohjeet sen tekemiseen. Minun tapauksessani ne olivat Carmenin ja tämän Tuhkimotarinan blogissa vilahtaneen puvun kortit. Kyseessä on vähän laajempi juttu, kuin perus käsityölehden työjärjestys, sillä se sisältää myös mun kouluaikojen suosikit - poikkileikkauskuvat, sekä inhokit - minikuosittelusuunnitelman ja kuosittelun. Piirtelin siis ensimmäiset tunnit poikkareita ja sitten peruskaavan asiakkaan mitoilla minikokoon.

Seuraava projekti olisi monistaa niitä minikaavoja useampia ja tehdä niistä ne kuosittelut ja -suunnitelmat.

Poikkareita oli taas kiva tehdä, vaikka pari kertaa jouduinkin miettimään miten joku juttu merkattiin, kun ihan kaikkia merkkejä ei tullut peruskoulutuksen aikaan tehtyä. Esimerkiksi rullapäärme, kuka olisikaan voinut arvata että se olisi niinkin yksinkertainen. Onneksi mulla on puhelimen päässä aina mahtavia kavereita, jotka tarkistaa niitä mulle, pus!

Koulujuttujen tekemisen jälkeen ajelin kaupan kautta kotiin, käytin koirat ja päätin ulkoiluttaa hiukan itseäni. Lähdin siis lenkille parin viikon sairastamisen jälkeen ja johan taas kulki hiukan paremmin kuin edellisellä kerralla. Sanotaanko nyt näin, että ensi kuussa mulla on ainakin yhdestä asiasta paljon raportoitavaa, jos joku esimeriksi sattuu muistamaan tämän postauksen. :)
Seuraavaksi vuorossa olisi telkkarisarjojen purkua boksilta, ja ostinpa kaupasta naksujakin sitä varten. Ihanaa lauantai-iltaa kaikille!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti